Bilder på fölfärger!

elaktroniqe

Trådstartare
Tycker det är så mysigt/roligt att se fölens färg förändras och utvecklas mot deras slutgiltiga färg.
Tänkte att vi kan följa utvecklingarna av fölens färger i den här tråden.
Ni får även gärna lägga ut bilder på föl som ni haft tidigare och dess färgförändringar :)
 
b103495.jpg


Här är mitt föl som jag köpt i år, russhingst.
Stimbläs, stjärn, vita strumpor bak :)
 
Det där är en stjärn och en strimma inte strimbläs:)

Detta var en strimbläs enligt id-kontrollanten
061229.jpg



Detta är stjärn och strimma enligt id-kontrollanten
DSC00377.jpg
 
Min Meyja f.2011 . Brunblack
babis.jpg

meyjamam3.jpg

Här ovan bara några veckor gammal

Lite spännande kanske att slänga in en bild på mamman som föl, mamman är musblack
kveikjafol.jpg


Men vi fortsätter på Meyja, brunblack, några månader gammal
meyjagras.jpg


Nu är hon tre år, klippt i vintrs pga regnskållor men så här såg hon ut i april...
wpid-dsc_2887_20140414125649078.jpg
 
Och min Rá, även hon född 2011. Brun (rödbrun)
wpid-rahuvud.jpg


vackrababisar.jpg

Hennes färg ändras vinter/sommar, i vinterpälsen är benen nästan vita, på sommaren blir de svarta. Har inga bra bilder som visar det.
 
@Sachaya Hon är en welsh partbred efter den tyska ridponnyhingsten FS Mr Right, mamma var en ponny med okänd härstamning, men hade troligtvis mycket welsh cob i sig. :)
 

Liknande trådar

Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Mia_R
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: Habina
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 886
Senast: TinyWiny
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp