Bilder med transparent bakgrund.

D

Dasjenka

Jag har Paint Shop Pro 5. Inte världens nyaste och bästa program kanske, men det funkar till det mesta.

Det är bara en grej som jag har problem med och det är att göra bilder med genomskinlig bakgrund.

Det går att ha en genomskinlig bakgrund fram tills att man ska spara bilden. Sparar man som gif-bild blir det en vit bakgrund även om bakgrunden var genomskinlig när man gjorde bilden!

Vad gör jag för fel? Eller kan man inte spara bilder med genomskinlig bakgrund i psp5?
 
Sv: Bilder med transparent bakgrund.

Det ska nog funka! Kolla om det finns möjlighet att exportera bilden, jag har för mig att det finns en guide där där man kan se lite mer alternativ.

/Erica
 
Sv: Bilder med transparent bakgrund.

vet du möjligen hur man ändrar teckensnitt och färg på texten?
 
Sv: Bilder med transparent bakgrund.

Om jag får in på exportera finns bara alternativet Picture Tube.
Jag hittar faktiskt ingenstans där det går att spara bilden med en genomskinlig bakgrund.

Fast jag har löst problemet på ett annat sätt nu, så den här tråden är inte så viktig längre, men jag är fortfarande lite nyfiken på hur man egentligen gör i psp5. Så om någon vet hur man gör får han/hon gärna svara! =)
 
Sv: Bilder med transparent bakgrund.

Innan du infogar en text väljer du en färg som vanligt. Dubbelklicka bara på färgrutan och välj en färg. Sedan när du trycker på text-knappen kommer det upp en ruta där du skriver in texten. I samma ruta kan man välja teckensnitt, teckenstorlek m.m.

Såvitt jag vet kan man inte ängra färg/teckensnitt när en text redan har infogats. Det är lite synd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ han som skriver golits inlägg funderar på hur nationen samlat sig efter Ulf och Ebba von Papens, samt lille Johns upprop till nationen...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 172
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 633
Senast: AbCdE
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 976
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp