Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken såg att hon inte kommit in bland familjefotona än, så hon satte sig helt sonika och poserade fint på raden bland ramar och gjorde sitt bästa att bräda hunden som söt valp. Hur söt :love:

IMG_20170215_095643_177_zpsfim3eyva.jpg

Nu har hon lagt sig på hyllan och verkar vänta på att sitt foto ska taga plats på raden så det är nog bäst att lyda :D

Fröken såg att hon inte kommit in bland familjefotona än, så hon satte sig helt sonika och poserade fint på raden bland ramar och gjorde sitt bästa att bräda hunden som söt valp. Hur söt :love:

IMG_20170215_095643_177_zpsfim3eyva.jpg

Nu har hon lagt sig på hyllan och verkar vänta på att sitt foto ska taga plats på raden så det är nog bäst att lyda :D
Känns som ett klockrent foto att rama in och ställa där :D

Jag bara måste ju visa det här! Dora låg och sov som en stock i soffan igår och då kom fröken och kollade läget och bestämde sig för att sovande hund inte är så farligt och la sig på kanten och sov och sen låg dom så resten av kvällen :heart

IMG_20170216_155546_063_zpsajsljkb3.jpg

Främst är han stor :nailbiting:

:D

Alltså... jag kan bara inte fatta hur stor han är! O_o

Särbon är enormt imponerad av Sauron och skulle nog (lite hemligt sådär) vilja ha en jättekisse. Han skulle förmodligen träna den till älgjaktskatt :cautious:
Haha ja, jag kan ju inte förneka att vågen stod på 8,1 igår, och han är ju en stor och vältrimmad katt, inte en liten och välgödd en :D men sen är inte min vän den största kvinnan på planeten heller, det ska erkännas ;)

(Försöker föreställa mig nån av mina fegisar sätta av efter en älg, asså :rofl:)

Släpade ut tjockis på en liten promenad igår. Han var inte road :p

wvebth.png

Åå, vilken lyx. Vi har många månader kvar till snöfritt. Och kanske någon till innan temperaturen är godkänd för mina damer. :D Hoppas din katt snart har mer nöje av promenader. :)

Gillar han/är han okej med selen? Jag har (haft) en liknande till min ena, men hon får nästan panik av den, så den ligger i träda nu. Tyckte hon såg så sportig ut i den, och så trodde jag att den skulle vara skönare + mer rymningssäker, men den var bara att lägga bort, hon vande sig aldrig.

Åå, vilken lyx. Vi har många månader kvar till snöfritt. Och kanske någon till innan temperaturen är godkänd för mina damer. :D Hoppas din katt snart har mer nöje av promenader. :)

Gillar han/är han okej med selen? Jag har (haft) en liknande till min ena, men hon får nästan panik av den, så den ligger i träda nu. Tyckte hon såg så sportig ut i den, och så trodde jag att den skulle vara skönare + mer rymningssäker, men den var bara att lägga bort, hon vande sig aldrig.

Vi har snö till 80%, men jag bar bort honom till ett snöfritt parti för att försöka få honom att tycka att det var lite kul iallafall :p I somras var det kul att gå ut, men den hösten kom har han tvärvägrat :rofl:

Selen är okej. Det är bara en reservsele, inte hans vanliga men den duger bra nu när han ändå bara vill gå in igen. Han har i vanliga fall en puppia ritefit som jag upplever att han trivs bra i. I början fick han panik av att ha något på sig överhuvudtaget, så han har gjort stora framsteg :love:

Vi har snö till 80%, men jag bar bort honom till ett snöfritt parti för att försöka få honom att tycka att det var lite kul iallafall :p I somras var det kul att gå ut, men den hösten kom har han tvärvägrat :rofl:

Selen är okej. Det är bara en reservsele, inte hans vanliga men den duger bra nu när han ändå bara vill gå in igen. Han har i vanliga fall en puppia ritefit som jag upplever att han trivs bra i. I början fick han panik av att ha något på sig överhuvudtaget, så han har gjort stora framsteg :love:

Aha, då förstår jag. Hoppas han kommer igång lite mer framåt våren!

20170225-053244.jpg

Katten som hur nöjd som helst över att ha lagt sig på min tröja som jag lade på golvet. Jag tänkte bara lägga den där ett ögonblick men hon fick genast en intresserad blick, flyttade sig till den, karatesparkade ena ärmen lite och tvättade sig sedan förnöjt.
Jag hade inte hjärta att säga nej :love:
(Men jag drog undan den när jag var klar, förvånad katt :angel:)

Luna älskar sin balkong (men tyckte visst inte att det var så roligt när matte av misstag stängde ut henne där i ett par minuter...).
DSC_0235_zpsxo1o6c6b.jpg

Men ännu mer älskar hon nog sin Da Bird. :love:
DSC_0237_zps1wtya2av.jpg

DSC_0245_zps533tztp7.jpg

(Ja, jag är jätteirriterad på mig själv över att jag lämnat dammsugare och kartong framme (Och att mattan ligger snett!). Tänk sicken fin bild detta hade kunnat bli!)

För de mesta springer hon runt som en galning efter sin Da Bird, men det var enklare att fota när hon var still. :D

Photobucket ville inte ladda upp den här filmen så det får bli så här, för bra för att inte visas. Katt jagar hund :D
https://www.instagram.com/p/BRMIPmVhe3L/

Spelade ingen roll var hunden la sig så var lejonet efter och nosade och skulle ha hennes plats och tittade vovven på henne så fick hon sig ett fräs. Snacka om personlighetsklyvning :p
Stackars Dora flyttade sig närmare och närmare mig och låg i min famn till slut, manipulativa lejonkisse :rofl: :love:
Hon är så himla nyfiken på hunden!
I förrgår så gick hunden på golvet nedanför sängen och kisen sätter fart uppe i sängen för anfall, ända fram till sängen tar slut. Där tog modet slut. Men som hon vill leka. Hon vågar inte riktigt än bara men får hoppas det kommer snart, Dora har bjudit upp till lek några ggr med men fått avslag varje gång. Men snart så :bump:

Photobucket ville inte ladda upp den här filmen så det får bli så här, för bra för att inte visas. Katt jagar hund :D
https://www.instagram.com/p/BRMIPmVhe3L/

Spelade ingen roll var hunden la sig så var lejonet efter och nosade och skulle ha hennes plats och tittade vovven på henne så fick hon sig ett fräs. Snacka om personlighetsklyvning :p
Stackars Dora flyttade sig närmare och närmare mig och låg i min famn till slut, manipulativa lejonkisse :rofl: :love:
Hon är så himla nyfiken på hunden!
I förrgår så gick hunden på golvet nedanför sängen och kisen sätter fart uppe i sängen för anfall, ända fram till sängen tar slut. Där tog modet slut. Men som hon vill leka. Hon vågar inte riktigt än bara men får hoppas det kommer snart, Dora har bjudit upp till lek några ggr med men fått avslag varje gång. Men snart så :bump:
Åh, hon ser så söt ut, din lilla! :love:

• Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
276
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
681
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna