Bil til å dra hest-släp med ?

P

Perla

Jeg skal kanskje bytte bil da min Hi-ace ikke rekker til for å dra hestsläp. hadde tidligere en Patrol som heller ikke var all verden bra.
Hva slags bil kan passe ?
Jeg har ikke alt for mye penger å bruke på dette, så om man ikke skal ha en gammel Suburban eller Tahoe, hva kan man da kjøpe ?
Noen som har en bra bil å anbefale, som er sterk nok ?

Hjelp !!!

Type bil

Jeg er ikke på jakt etter noen som skal selge en bil, men tips om hva slags biler som er bra, som dere er nöjd med.

Hva slags Volvo f.eks. er lämplig ?

Hvor mange hestekrefter eller liter må en bil ha ??
Noen som vet ?

Bilen kommer til å ligge mellom 20-100,000 i pris.

fattar inte riktigt vad du letar efter....? vad har du för släp?
ska du ha en sån 'billig' bil (volvo skrev du?) så är ju 740/940 helt ok att dra med. dom finns med lite starkare motor också. jag har 131 hk o det duger gott men som sagt det finns starkare.

Köp en gammal Volvo om du inte har så stor budget, dom drar bra!

Bilar kostar ju det dubbla i Norge, så det är svårt att hjälpa dig hitta nåt i lämplig prisklass. :)

Snor tråden lite....
Nu har jag en Volvo 850 (-98), men jag vill heller ha en bil som drar med bakhjulen, eftersom vi har en brant backe upp från stallet och det blir lätt så att släpet tynger ner bak och vippar upp framhjulen så det blir svårare att komma upp.

Samtidigt vill jag ha en tjusig bil... :angel: Har funderat på BMW 5-serie, någon som har provat att dra med en sån?? :confused: 150hk är standard, går att få mer..

Liknande trådar

Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: EZMK
·
Utrustning Hei, så jeg har skadet ankelen min og legen sier jeg må ha en støtteskinne på i hvertfall i 2 måneder... og siden jeg bare har en...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg vil gjerne høre erfaringer med Equito baselayers. Er de tykke eller tynne i stoffet. Fleece for inni? Puster de? Hvor elastiske...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka