Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad finns det för bra bilar som får dra över 2 ton på BE kort?
Gärna suv och måste vara 4wd, diesel samt bra kvalitet och hållbarhet. Ej amerikansk, ej Mercedes.
Släpet har totalvikt på 2400 kg men om jag uppfattat det rätt så är det den faktiska vikten som gäller på BE?
Jag har en KIA Sorrento, den får dra 2600 kg. Nu har jag bara haft min ett par år (köpt begagnad) så kvaliteten kan jag inte uttala mig om men den är trevlig att köra, speciellt med släp!
Spontant tänker jag på BMW X3 eller VW Tiguan om man vill ha en mindre bil som ändå får dra hyfsat mycket och dessutom verkar göra det rätt bra. Annars de större varianterna X5 eller Touareg, men dom verkar dyra i drift, eller Audi A6/nån av Q-varianterna.
Hundavel & Ras
Hej!
Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Kläder & Bli fin Jag färgar visserligen mest ögonbrynen och orkar sällan ta med fransarna men tycker att märket Refectocil (inte erectofil som min hjärna...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.