Halva storleken av ett vanligt bilbatteri.Hur litet är ett litet batteri?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Halva storleken av ett vanligt bilbatteri.Hur litet är ett litet batteri?
Nej, väghållningen är inte perfekt. Är inte ens de nyare bilarna med fyrhjulsdrift hyfsat driftsnåla?Hur är väghållningen (året runt)? Om den inte är perfekt röstar jag för fyrhjulsdrift och hög markfrigång. Fast driftsnålt blir det inte.
Jag måste öppna huven på min -08 och kollaHalva storleken av ett vanligt bilbatteri.
Det låter ju hyfsat driftsnålt i mina öron. Får kika närmare på den.Vi har en Mitsubishi asx och är jätte nöjda! Diesel och drar ca 0,55-0,65 liter milen på vägar liknande de du beskriver. Får dra omkring 1400 kg på b-kort![]()
Nej, väghållningen är inte perfekt. Är inte ens de nyare bilarna med fyrhjulsdrift hyfsat driftsnåla?
Nä det kan jag inte tänka mig.Det där med grus i hjulen: Kan det ha att göra med hur jag kör?För det har hänt i flera olika bilar jag kört... Kör fort, ibland jättefort
![]()
Förlåt om jag kapar tråden lite, men vi funderar på att köpa en Skoda superb just för utrymmet, har två bakåtvända barnstolar och behöver plats för barnvagn m.m.
Men nu när jag läste den här tråden blev jag lite fundersam, klarar denna bil grusvägar, snö osv? Då vi ska flytta ut till landet så kan den ju behöva klara att grusvägar blir skräp eller att vägen inte alltid är plogad.
Det där med grus i hjulen: Kan det ha att göra med hur jag kör?För det har hänt i flera olika bilar jag kört... Kör fort, ibland jättefort
![]()
Ja det är min teori också. Jag har dock varit med om en hyrbil som fick lite småsten mellan något plastkiva och undersidan av bilen och det skramlade rejält.Det måste väl ändå bero på fälgarna? Gruset som skramlar alltså.
Kort svar på en av frågorna.Vilken bil ska jag ha? Bor på landet med grusvägar runt gården och åker ca 2 km grusväg för att komma ut på landsväg. Åker till arbetet t o r ca 9 mil/dag med backiga (mestadels asfalterade) vägar. Har under en period haft hyrbil som larmade hela tiden pga trycket i däcken (fast det bara berodde på att vägen var gropig.)
Vill kunna dra transport vid enstaka tillfällen. Och vågar jag skaffa en diesel? Finns det någon bil som inte får in en massa grus i hjulen?
I och med att jag åker rätt långt/dag vill jag såklart ha en driftsnål bil. Vad ska jag köpa???
Att köra "jättefort" låter inte direkt klokt av flera anledningar, så det kan ju vara en bra idé att sänka hastigheten både av säkerhetsskäl och för att se om det påverkar hjulen.Det där med grus i hjulen: Kan det ha att göra med hur jag kör?För det har hänt i flera olika bilar jag kört... Kör fort, ibland jättefort
![]()
Säkert.Det måste väl ändå bero på fälgarna? Gruset som skramlar alltså.
Det är min och ett par grannars väg. De kör också som biltjuvar. Vi underhåller gemensamt, mestadels lejer vi bort det.Grusvägar ska man köra lite försiktigt på annars blir de förstörda. Vet inte vem som underhåller vägen, men enskilda vägar blir ofta en källa till osämja på landet. Kan vara bra att ha koll på![]()