gammalek
Trådstartare
Nädå. En champagnefärgad vore idealet. Då syns inte vägdammetVad du än gör köp inte en vit bil![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nädå. En champagnefärgad vore idealet. Då syns inte vägdammetVad du än gör köp inte en vit bil![]()
Ja, det kommer alltså in grus. Via fälgarna. Och då låter det som om bilen håller på att gå sönder. Det är inget vanligt skrammel utan ett öronbedövande ljud.Kort svar på en av frågorna.
Jag har haft körkort och egen bil sedan 1977. Bott på landet merparten av tiden. Kört många mil på grusväg och kör ett par tusen mil om året - minst.
Jag har ALRIG någonsin under alla dessa år med en mängd olika bilar varit med om "grus i hulen". Inte på mina bilar, inte på familjernas bilar. Vet inte ens vad det betyuder??
Så jag undrar, vad det är![]()
Försöker förstå.Ja, det kommer alltså in grus. Via fälgarna. Och då låter det som om bilen håller på att gå sönder. Det är inget vanligt skrammel utan ett öronbedövande ljud.
Vet inte! I hjulen nånstansFörsöker förstå.
Via fälgarna, vart? Var finns gruset då?
Tja, tillräckligt snabbt för att komma upp för backarna. Jag har aldrig kollat exakt hastighet men i och med att det är en grusväg på kuperad mark så går det inte att åka hur snabbt som helst. Om jag kommer ihåg imorgon så ska jag slänga ett getöga på hastighetsmätaren för din skullVarför kör ni snabbt på grusvägar för? Och vad menas med snabbt? Att ni bryter mot lagen?
Tja, tillräckligt snabbt för att komma upp för backarna. Jag har aldrig kollat exakt hastighet men i och med att det är en grusväg på kuperad mark så går det inte att åka hur snabbt som helst. Om jag kommer ihåg imorgon så ska jag slänga ett getöga på hastighetsmätaren för din skull![]()
Jo, men jag och vi kör snabbt och som biltjuvar för att vara på grusväg. (Men jag gillar att köra snabbt annars också.)Är det bara att ta sig upp för en backe så ser jag inte att det behöver vara speciellt fort. När man dock säger att man kör väldigt snabbt och att man kör som en biltjuv så antar iaf jag att man kör jäkligt vårdslöst och inte bryr sig om att man kan orsaka onödiga olyckor.
Och nej, håller du dig inom hastighetsgränserna så är det ju fritt fram att köra på så det behöver jag inte veta.
Jo, men jag och vi kör snabbt och som biltjuvar för att vara på grusväg. (Men jag gillar att köra snabbt annars också.)
Det var intressant förresten: Det är som sagt vår väg och såvitt jag vet finns ingen hastighetsgräns.
Men nu ska jag inte tugga mer om saker som inte hör till ämnet.