Bichon havanais

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jag_cassandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 803
J

jag_cassandra

någon som har en bichon havanais som vill berätta om den?

min är en liten kille på 4 år nu.
han har vatt med om det mest känns det som.
när han var mindra hade han rävskabb. vi hade tydligen en räv med riktigt stora problem här nere.
och nu är han kvalster alergiker så jag måste ge honom sprutor då och då. men just nu verkar det inte hjälpa för han kliar sig nästan hela tiden och dt är hemskt att se.

han älskar sin agility som vi går på 1 gr i veckan. vi har bara tävlat 3 gr. 2 av dom var klubbtävlingar och då har vi vägrat ut oss varje gr. tar fel hinder. en gr så stod 2 tunnlar brevid varandra o så tog han fel och sen rätt fats på fel håll och sen spreng han iväg och bajsade. hah.
men 3:e gr så tävlade vi på falsterbo horse show. och då gick det jätte bra:rofl:
förrutom att han hoppade över tunnenl och flaten vars en gr. men vi kom delad 3:a. iofs av 4 men endå..

sen har vi parat honom så han har 4 helt valpar:love:
dom är så underbara så man smällter. eller jag såg do bara i början och en gr när dom hade flyttat hem till sina ägare. men då var dom helt underbara:love:

Sv: Bichon havanais

Min tränare har en liten havanais. En liten vit underbar tjej, ett totalt charmtroll :love:. Hon tränar rally lydnad, lite trick och svampletning i skogen med henne.

Jag har haft en havanaistik, hon blev 11 år och var verkligen en härlig första hund :love:

Hon var en pigg hund som gärna var med på allt, bland annat brukade hon få följa med mig till stallet ibland och de sista åren hon levde flyttade vi ut på landet så hon fick en fin ålderdom. Jag var ganska liten när vi skaffade henne (12 år) men jag minns att vi gick på några utställningar och så förstås på valpkurs. Hon var relativt lätt att lära men lite svår att motivera, men hon kunde basgrejer och så lite annat kul som rulla runt och kryp och sånt :D Hennes närmaste hundkompisar var min kompis australiensiska terrier och min mormor och morfars dalmatin, där hon för övrig var om dagarna när övriga familjen var på jobb/skolan.

Det enda negativa jag kan komma på med henne var pälsen, som vi faktiskt började klippa några år efter att jag slutat ställa ut henne. Men om man gillar pälsvård är det ju inga problem ;)

vi har kliiipt vår och han har vatt korthårig sedan början.
han lär sig nästan allt direkt och kan många konster. han är beige om jag inte sa det innnan.

Har en :love:

<-----

Tävlar rallylydnad och agility, än så länge bara inoff. men snart blir det off. debut 9/9 i Uppsala.

Vad kul att se att fler tävlar sina havanaiser. Här uppe i Norrbotten är det glest om sånt förstår ni, tyvär.

Har en charmknutte på 5 år här hemma. Vi tränar och tävlar aktivit i agility och det går bara bättre och bättre för varje gång. Sen tränar vi också freestyle och hoppas att vi kommer ut på tävlingsplan snart, håller tummarna för det.

Har någon en hemsida kanske? Hade varit kul att kika in tycker jag. :)

Om ni har lust att kolla på våran är adressen: www.nogg.se/jennyochhugo - och tveka inte att lämna ett gästboksinlägg ¨

/Jenny

någon som har en bichon havanais som vill berätta om den?

min är en liten kille på 4 år nu.
han har vatt med om det mest känns det som.
när han var mindra hade han rävskabb. vi hade tydligen en räv med riktigt stora problem här nere.
och nu är han kvalster alergiker så jag måste ge honom sprutor då och då. men just nu verkar det inte hjälpa för han kliar sig nästan hela tiden och dt är hemskt att se.

han älskar sin agility som vi går på 1 gr i veckan. vi har bara tävlat 3 gr. 2 av dom var klubbtävlingar och då har vi vägrat ut oss varje gr. tar fel hinder. en gr så stod 2 tunnlar brevid varandra o så tog han fel och sen rätt fats på fel håll och sen spreng han iväg och bajsade. hah.
men 3:e gr så tävlade vi på falsterbo horse show. och då gick det jätte bra:rofl:
förrutom att han hoppade över tunnenl och flaten vars en gr. men vi kom delad 3:a. iofs av 4 men endå..

sen har vi parat honom så han har 4 helt valpar:love:
dom är så underbara så man smällter. eller jag såg do bara i början och en gr när dom hade flyttat hem till sina ägare. men då var dom helt underbara:love:

Åhh va kul. Jag har en Havanais :love:

16664_1221641608.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka