BH till triathlon

Kamomilla

Trådstartare
Har tänkt genomföra en triathlon i sommar, redan anmäld, och funderar på BH som funkar att simma i och som samtidigt går att springa-gå i.

Så, snabbtorkande och samtidigt ge ordentligt stöd. Drar ca 80 d/e i storlek. Knäppning, antingen fram eller bak. Fixar inte modeller av drapå sort.
 
Har tänkt genomföra en triathlon i sommar, redan anmäld, och funderar på BH som funkar att simma i och som samtidigt går att springa-gå i.

Så, snabbtorkande och samtidigt ge ordentligt stöd. Drar ca 80 d/e i storlek. Knäppning, antingen fram eller bak. Fixar inte modeller av drapå sort.

Nu har jag visserligen inte riktigt så stora som dig (65G) men den sport-BH som jag tycker passar mig bäst är faktiskt H&Ms "fullstöds"-variant. :)
 
Har tänkt genomföra en triathlon i sommar, redan anmäld, och funderar på BH som funkar att simma i och som samtidigt går att springa-gå i.

Så, snabbtorkande och samtidigt ge ordentligt stöd. Drar ca 80 d/e i storlek. Knäppning, antingen fram eller bak. Fixar inte modeller av drapå sort.

Sportbh från change är min favorit.
 
Jag har väldigt köldkändliga bröst men upptäckte när jag körde triathlon att snabbtorkande bh inte var så viktigt, blev så varm och fokuserad av adrenalin och ansträngning att blöt bh var det sista jag tänkte på. Lycka till på loppet! :)
 
Har tänkt genomföra en triathlon i sommar, redan anmäld, och funderar på BH som funkar att simma i och som samtidigt går att springa-gå i.

Så, snabbtorkande och samtidigt ge ordentligt stöd. Drar ca 80 d/e i storlek. Knäppning, antingen fram eller bak. Fixar inte modeller av drapå sort.
Min erfarenhet är att det inte är roligt att ha stor byst och springa med plaskblöt sport-BH, och det känns inte troligt att den kommer hinna torka under cyklingen (fartvinden kyler ner + att man svettas). Jag hade planer på att köra triatlon för några år sedan och då hade jag för avsikt att byta överdel efter simningen.
 
Jag har samma bröststorlek som du och jag har en shock absorber ultimate run som någon redan tipsat om. Den är toppen! Jag har även kört swimrun och liknande med den. Den torkar dock inte så fort då materialet är ganska tjockt, men ger bra stöd även blöt. Vet man att man lätt fryser kanske det är smartare att byta efter simningen.
 
Den absolut stadigaste och bästa jag har är en från Shock absorber. En "ultimate gym bra". Den som heter "ultimate run bra" passar inte mig, att den knäpps så högt upp på ryggen blir obekvämt. Köpte den på XXL och är glad att jag provade innan, för den i min vanliga storlek gick inte att få på sig öht. Det fick bli en i en eller om det var två storlekar större omkrets och om jag inte minns fel även en större kupstorlek än normalt... MEN den är otroligt bekväm.
 
Det blev att jag körde i en av de jag redan hade.

Men att ligga däckad i feber 1,5 vecka innan är inte att rekommendera :( tantsimmade och kom upp ur vattnet med blodsmak i munnen. Drog på min shorts och t-shirt över simkläderna och hostade mig igenom cyklingen
Bröt efter det.

Men nästa år ska jag anmäla mig igen! Då tänkte jag vara lite mer tränad och undvika ligga sjuk precis innan :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp