Jag föredrar RH framför Zack alla gånger. Dock gör Rush ett väldigt stort intryck, det är mycket häst från backen så jag skulle inte lägga honom på ett alltför stort sto om jag inte vill ha en jättehäst... Har inte koll på exakt mankhöjd, men han gjorde ett onödigt stort intryck, det är det enda jag håller mot honom. För övrigt massor med utstrålning och en komplett häst med en del nerv. Har ju lämnat många fina avkommor så jag tycker han är ett säkert kort och RHs far blev årets hingst, det lovar gott.
Zack är bättre bak än fram enligt mej, och jag tycker inte han tar för sig med frambenen. Tycker han har ett oharmoniskt framparti helt och hållet, men hans avkommor går väldigt bra så jag kanske får äta upp det. Han gjorde ett mentalt stabilt intryck.
Största skillnaden: RH är mer komplett, saknar svagheter.
Inte använt: Inte tagit ett alltför stort sto med mkt nerv till RH. Hade bara tagit ett sto med mycket rörligt framparti/knän och lång hals till Z.
Lämna mest attraktiv avkomma... den som passar ditt sto bäst! Jag tror inte att den enda är ett säkrare kort än den andra, även om RH är min favorit. De är ju typolika och rör sig helt olika de två så tycke och smak får styra...