BH Romancier, Goldgraf-Marino

P

portos

Ska till våren betäcka ett sto (första gången för mig :) ) Planen är att behålla fölet för egen räkning. Stoet (Goldgraf-Marino) är mycket lättridet, hoppar som en panter, ganska liten och nätt, men är tyvär lågstäld med inte allt för mycket mellanrigister. Jag vill få en avkomma med mer höjd och högstäldhet, mer steg, men ändå behålla ridbarheten. Ni som kan detta med avel, tror ni B H Romansier är en bra hingst? Är själv rädd att det blir för mycket masa. Eller har ni andra förslag??

Sv: BH Romancier, Goldgraf-Marino

Finns det någon på denna allvetande sida som har några synpungter angående Romancier?

Mitt sto är dr med BHR. Anledningen till att jag valde honom var stammen med erkänt god förärvning, hans egen förärvning och prestation. Han förärver god typ, bra temp och ridbarhet (det finns lite att gå på då han varit i avel länge).
Det jag känner mig osäker på är som sagt massan, BHR rekommenderas att användas på nättare ston.

Skickar ett pm till dig med utförligare info så fort jag får ordning på mitt word.

Jag har läst någonstans på en dansk avelssida att BHR passar bäst till ädla ston eller ston med mycket fullblodsinslag eller rena fullblod.

..........

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
P
Avel Jag ska betäcka mitt sto för första gången. Har läst hingstkataloger och surfat på nätet för att hitta den perfekta hingsten. Det finns...
2
Svar
31
· Visningar
2 721
Senast: PansParis
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 587
Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 225
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka