Bevakad tråd obevakad!??

Natasha

Trådstartare
Hej, denna fråga är nog främst till någon på Admin/moderator sidan.
Jag bevakar tråden
Grundutbildning - 08:0rna del 9
När jag är i tråden kan jag se att det är markerat eftersom "Sluta bevaka" är tänt. Men när jag går till "Bevakade forum" så har jag inga sådana. Följdaktligen får jag inga e-mail om nya svar i tråden - och det händer ganska ofta tyvärr sedan senastye(?) uppdateringen av forumet (som f.ö är hur bra som helst!)

Är detta en inställning jag kan förändra eller kräver det assistans från "högre nivåer"?

God fortsättning på Julen och Gott Slut!!!!

Förutom redan nämnda saker är det så att om man inte går och läser en tråd man fått notifiering om så får man inga nya notifieringar förrän man läst den.

Tack, ullo och Gunnar! :)
Jag har läst varenda ny notifiering, så för min del verkade det mer som om jag inte fick nya meddelanden om jag inte postade själv i tråden på ett tag.

Hursomhelst, så har jag hittat till "Bevakade trådar" och dubbelkollat inställningen om tillåta e-postmeddelanden. Jag hoppas att det fortsätter att fungera, för nu får jag i alla fall meddelanden från 09-tråden, men den här fick jag bara när thessie hade svarat. :confused:

Gott slut och Gott Nytt År!!! :banana: :banana: :banana:

men den här fick jag bara när thessie hade svarat
Man får bara från den första som svarar efter att man varit i tråden.
Dvs, du lär får meddelande om att jag skriver - men inte om det är fler hinner skriva innan du är här och läser. (antar att forumet tycker att du själv kommer upptäcka detta när du väl kollar den första notisen ;) )

Man får bara från den första som svarar efter att man varit i tråden.
Dvs, du lär får meddelande om att jag skriver - men inte om det är fler hinner skriva innan du är här och läser. (antar att forumet tycker att du själv kommer upptäcka detta när du väl kollar den första notisen ;) )
Ha-ha! Jo, jo, men jag tycker ju att det kan vara generösare med att skicka notis om nya meddelanden efter att jag varit inne och tittat - även om jag inte skrev något själv den gången. :p

Hmm.. jag kanske inte skulle svarat nu utan bara väntat för att se om det kom något mer meddelande om nya inlägg - fast risken är ju att ingen mer skriver något här! :D

Ha-ha! Jo, jo, men jag tycker ju att det kan vara generösare med att skicka notis om nya meddelanden efter att jag varit inne och tittat - även om jag inte skrev något själv den gången. :p

Hmm.. jag kanske inte skulle svarat nu utan bara väntat för att se om det kom något mer meddelande om nya inlägg - fast risken är ju att ingen mer skriver något här! :D

Vad menar du med "inne och tittat"? Du borde få en ny notis om någon skrivit i tråden efter att du senast läst den.Ddet brukar i varje fall jag få förutsatt att jag läst slutet på tråden.

Därmot räcker det inte att bara läsa notisen eller tidigare i tråden. Kan det var det som är problemet att du inte läser klart tråden och att det därför inte kommer någon ny notis en?

Har du kollat i notisinställningar att du har det rätt(allttså så som du vill ha det) inställningar?

Jättebra fråga, glömmerallt!
Mest för att jag inte fattade direkt vad du menade med "notis". :o Var faktiskt inte medveten om den tjänsten förrän du gav mig anledning att leta efter den, så tack för ny upptäckt! :) Och eftersom jag aldrig varit där och petat i inställningarna (vad jag minns i alla fall - måhända jag var där när jag blev medlem, men det är ju flera år sedan nu!) så är allting förbockat enl grundinställning får jag anta. Det verkar fungera hur bra som helst i vilket fall. Och för att svara på din fråga så, jo, jag läser alltid ner till sista meddelandet. :)

MEN, det är inte notiserna jag är ute efter, utan e-postmeddelandena till min e-mail.
Just nu verkar det fungera, så jag är nöjd för tillfället. :)

E-postmeddelanden skulle ibland kunna hamna i skräpposten, kan det vara anledningen till att vissa inte kommer fram?

@Natasha

Okej då missförstod jag lite, jag avänder mig inte själv av epostmedelandena , har valt att inte ha det så jag har inte koll på hur det funkar.

Hoppas det forsätter att fungera. :)

Idag har det inte fungerat så bra, vissa har jag fått andra inte.....

Har även hittat trådar som jag prenumrerat på sen mitten av 2014 och som nu när nya inlägg tillkommit inte står som bevakade......

E-postmeddelanden skulle ibland kunna hamna i skräpposten, kan det vara anledningen till att vissa inte kommer fram?
I det här fallet är det tyvärr inte så enkelt! (Då hade jag inte behövt starta den här tråden).

@glömmerallt ,
Jag är glad att du missuppfattade för annars hade jag nog inte upptäckt notiserna överhuvudtaget. :D

@palle
Måste bara få säga att jag älskar din avatar! Minnen!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka