Bettproblem

CA

Trådstartare
Funderar på vad för bett som kan passa unghästen.

Han går nu på ett tredelat mässing, lagom tunt, men han är fortfarande lite tjaffsig i munnen, och gapar när man tar i honom och tuggar vädlgit mkt på det.

Han ahr även problem med tänderna då han fortfarande byter.

Vad för bett kan ev. passa honom?

Är en shetlandsponny, så valmöjligheterna är ju inte enorma.

Skulle ett läderklätt rakt bett vara något att prova?

Såg att Bole hade ett som hette "Lep Star coltläder". Vad är det för något?

Sv: Bettproblem

läderbetten är ofta väldigt tjocka, å speciellt om de ska passa en shettis. tyvärr. men prova ett jättetunt rakt bett. de brukar vara bra.

Håller med om ett tunt, rakt bett. Just eftersom han tuggar och gapar väldigt. Men kom ihåg att inget funkar på en gång, använd det nya bettet i en vecka så du känner om det blir någon förändring hos hästen.
Lycka till!!

Det här är Lep Star Colt....
27664.jpg

Hjälper till att hålla bettet på plats, framdelen på uppchecken sätts i ringarna!

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 568
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny häst. Han är från Holland och jag har inte så mycket info på vad han har gjort innan. Ett problem vi har...
Svar
2
· Visningar
1 000
Utrustning Vår D-ponny (unghäst) drar bak bettet i munnen och bokstavligen tuggar på det, när hon går med tredelat bett. Det är ju inget bra för...
2
Svar
21
· Visningar
4 167
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Líf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka