Bettlösa tråden

Morces

Trådstartare
Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh:

Tanken med tråden är att den kan bli en tråd där du kan berätta om din träning med häst som du hanterar/rider/kör bettlöst.
Man kan exempelvis berätta om vad man övade idag med sin häst bettlöst, vilka bettlösa alternativ ni använder mfl. Lite som vad gör vi tråden fast med bettlöst!

Jag tänker att jag börjar med att berätta att jag alltid velat testa bettlöst i all hantering. Dels för att jag ska få mer förtroende för hästen, inte råka slita i munnen (jag är en sån som kan råka tjuvhålla tyglarna). Jag rider varierat med bett och bettlöst men jag börjar ju inse att Halle älskar det bettlösa alternativet mer och är så mycket roligare där enligt mig. :p

Berätta gärna om eran bettlösa resa :D

Och för att inflika, det är inget fel att rida med bett. Det gör jag med :P

Bild nedan på Halle i hans dyón la sense side pull och hans bästa polare <3
DSC_2467.webp
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 632
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 455
Senast: palle
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 502
Senast: Ridinglady
·
H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 958
Senast: Mela94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp