Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det främst gummibett du vill ha? Hur funkar den på vanliga bett i metall? Om den inte är stark så typ vanligt tredelat?Min häst trivs bäst på novabett, men ute räcker det inte riktig. Ibland ignoreras bettet helt. Någon som har tips på ett bett som liknar novabett men som är något skarpare? Jag behöver inte ett hävstångabett, så stark är inte hästen.
Med andra bett har hästen gått och gapat vid ridning, men med novabett är munnen stängd och lugn. Det näst bästa är att rida på rakt metall ett, men jag är inte riktigt nöjd med det.När min häst lekte runt för mycket med novabett betslade jag upp genom att välja ett metallbett igen.
Det näst bästa bettet att rida på är rakt metallbett, sedan kommer tredelat plastbett, sedan vanligt tredelat i metall. Men på dessa går hästen att gappar även i dressyren, så de är inte bra alternativ ute.Är det främst gummibett du vill ha? Hur funkar den på vanliga bett i metall? Om den inte är stark så typ vanligt tredelat?
Varför gapar den? Går det att lära om till lättare kontakt så den är bekväm ändå?Det näst bästa bettet att rida på är rakt metallbett, sedan kommer tredelat plastbett, sedan vanligt tredelat i metall. Men på dessa går hästen att gappar även i dressyren, så de är inte bra alternativ ute.
Vi jobbar på det, hästen har tidigare varit ridskolehäst och gick konstant och kastade med huvudet på lektionerna.Varför gapar den? Går det att lära om till lättare kontakt så den är bekväm ändå?
Ok. Varför gapar den? Gillar den inte trycket på tungan? Kanske ngt med tungfrihet isåfall?Det näst bästa bettet att rida på är rakt metallbett, sedan kommer tredelat plastbett, sedan vanligt tredelat i metall. Men på dessa går hästen att gappar även i dressyren, så de är inte bra alternativ ute.