KSF
Trådstartare
Börjat bolla frågan i huvudet igen om man inte borde testa lite andra bett på hästen i alla fall i dressyren. Tycker inte han känns 100 % på det han har nu (vanligt tredelat rörliga ringar). Visst han kan bli tung och så där i handen ibland men framför allt vill jag testa ett nytt för att jag tycker han är tjafsig i munnen. Smågapar liksom lite och spänner emot som att han slåss tillbaka med bettet (kan visa bild om det behövs). Dessutom så blir jag liksom fast i handen och fokuserar allt där när han håller på så där vilket förståts inte hjälper.
Jag vill testa någonting som inte är vanligt rakt, två- eller tredelat de trivs han inte på. Tyvärr är det också ungefär så långt mina betterfarenheter sträcker sig.
Han är ganska tung i handen och upplevas stark bitvis. Vill inte ha något som är för skarpt heller för då tappar han all bjudning och vågar inte ta stöd (typ när han har pelham). Jag har funderat lite på Sorcerbettet eller pluppbett eller något i andra material typ söt malm/koppar. Men vet inte riktigt så mycket om dem. Har ni något förslag på bett så kasta gärna in det! Alla förslag uppskattas!
Jag vill testa någonting som inte är vanligt rakt, två- eller tredelat de trivs han inte på. Tyvärr är det också ungefär så långt mina betterfarenheter sträcker sig.
Han är ganska tung i handen och upplevas stark bitvis. Vill inte ha något som är för skarpt heller för då tappar han all bjudning och vågar inte ta stöd (typ när han har pelham). Jag har funderat lite på Sorcerbettet eller pluppbett eller något i andra material typ söt malm/koppar. Men vet inte riktigt så mycket om dem. Har ni något förslag på bett så kasta gärna in det! Alla förslag uppskattas!