Jate Volim
Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite tips på bett att testa på min ena stjärna. Han är riden i princip enbart på kandar eller tränsbett + graman och det känns. Jag själv har nästan enbart ridit honom på träns och vi har lyckats bygga upp en fin kommunikation men det är ofrånkomligt att han går enormt mycket bättre på kandar. Till saken hör att hästen behöver kvala på tränsbett då han inte är tävlad i Sverige så jag känner att jag skulle vilja prova lite alternativ. Hästen är känslig i sin mun så det är inte så att stången behöver användas något särskilt, det handlar mer om att han trivs med att ha den där. Jag ska testa ett tredelat Sprenger i veckan som ligger och skrotar. Tjockt och väger bly. Men jag vill ha lite tips på vad ni TROR skulle vara värt att testa.
Hästen är välskolad och jag är van vid att rida på kandar men också van att kunna träna lika bra på vanligt träns mellan tävlingssäsongerna.
Hästen är välskolad och jag är van vid att rida på kandar men också van att kunna träna lika bra på vanligt träns mellan tävlingssäsongerna.