N

NinaochRambo

Tja!
jag har ett problem. Jag verkar inte kunna hitta något bett som funkar riktigt i hoppningen. Min häst är stark men ändå känslig. i dressyren rider jag på vanlig bridong och det funkar bra. kan dock inte hoppa på det för han blir för stark. Nu hoppar jag på delad pelham stång men den känns lite väl skarp, han kröker väldigt mycke på nacken när han e så skaprt betslad och när han sen börjar pulla framför hindren blir det väldigt orytmiskt. har provat med delta, men det funka inte hller. och inte pessoa och inte fullcheek eller 3-delat.
Har någon vänlig själ något råd??

Nina

Sv: Bett!

Min D-ponny är lika dan. Väldigt stark men så otroligt känslig men jag kan själv hålla henne på hackamoore. Men vissa kan man inte ha det för dom är så starka att man inte kan hålla dom ens att dom går rakt emot det som att dom inte har något bett i munnen. men det funkar bra på min häst.

Pröva rakt pelham? Rid med två tyglar så att du bara behöver ta i stången när du känner att det behövs.

Jag har en häst som är likadan -stark men känslig. Jag har ridit på ett hissbett i gummi och satte tygeln i den stora delen för att han inte skulle krulla ihop sig. Det funkar jättebra!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Utrustning Hej, har en häst som kan bli ganska på och framtung när vi hoppar, och hade tänkt att köpa hem ett bett för att testa om det blir...
2
Svar
20
· Visningar
2 917
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
2 139
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama