M

Medea_1

Kan ni ge mej bra förslag på bett som man får rida på två händer på! En stark häst så det vill till att det tar oxå! Stång bett eller jaktkandar får man rida på två händer då???

Sv: Bett

Om du vill tävla på två händer så är endast vanligt tränsbett tillåtet upp till C-nivå. Ett vanligt tunnt järnbett, gärna med kopparinlägg brukar funka fint. Alla hästar är starka så det handlar kanske mer om att förändra din ridning och få hästen att lyssna på andra hjälper än tygeltag.:bow:

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka