bett till het häst??

pink_angel

Trådstartare
Hejsan,
Någon som har tips på ett bett till terrängen som är snällt men som ändå gör att man får stopp. Hästen är ganska känslig i munnen och hoppas,rids ut osv. på rakt syntet bett och går på vanligt bett i dressyren. Så vi har inga problem annars men just terrängen tycker hon är så sjukt rolig.

Tips?

Sv: bett till het häst??

Låna så mkt olika bett du bara kan och testa, omöjligt att säga på rak arm när man inte har sett hästen.

Pelhamstång eller jaktkandar, med dubbla tyglar.
En vanlig att rida på som vanligt och en "nödbroms" i fästet där du får lite hävstångseffekt.
Jag har även tävlat på kandar då det fungerat bra på heta hästar, men där man fortfarande får en icke skarp tygel att ha stödet i.

Låter ju riktigt smart:) har nog ett gammalt pelham hemma, får testa det nästa gång.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar