Bett till en mkt pigg/het B-ponny

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare charlott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 071
C

charlott

Jag undrar om det finns någon som kan ge mig lite råd om detta, vi har en B-ponny som är mkt pigg/het och mkt stark hon tar bettet och är hård i munnen har idag ett två delat d-ringsbett på henne. Jag skulle vilja ha ett skarpare bett på henne, vad ska jag välja för bett då? det finns många olika bett att välja på, någon som kan ge tips och råd om detta.

Tacksam för all hjälp jag kan få om detta så min dotter kan rida henne utan att hon tar bettet och sticker som hon har börjat att göra.

Sv: Bett till en mkt pigg/het B-ponny

Pelam med delta är ett alternativ;)

Pelham med delta eller kimblewick skulle jag prova.

Det jag undrar är om det ska vara rakt eller delat? Sedan så undrar jag om det finns i 9,5 eller i 10,5 cm för hon kan inte ha större än 10,5

Tack. Det var en bra sida.

;)

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 032
R
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 167
Senast: Bufera
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka