Bett till 6 åring Falsterbo

S

saudeble

vad får man rida på för bett i kvalen??
Min är alldeles för stark på vanligt:confused:

Sv: Bett till 6 åring Falsterbo

Saxat ur meddelande till ryttare......

Särskilda bestämmelser för Falsterbo:

Betsling 5-åriga hästar:
Tvådelat eller tredelat tränsbett med runda ringar där tygeln är fäst i ringen, se TR. Körbett är inte tillåtet.

Betsling 6-åriga hästar:
Enligt FEI:s reglemente

Bakbensdamasker: Särskilda bestämmelser i ”Meddelande till ryttare” på www.falsterbohorseshow.com

Vad gäller kvalen så ser jag inte att det står uttryckligen något speciellt annat än vanliga TR (vilket inte säger så mycket de strök ju meningen "Sadlingen och betsling är i princip fri" i år men har inte lagt till något direkt förtydligande förutom att martingal med i tygeln löpande ringar.Övriga avbildade bett i TR mom 372 gäller ju ponny),men för att vara säker kan du ju ringa och fråga.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige är en av åtta nationer från hela världen som kvalat till finalen i hoppningens högsta internationella liga, Longines League of...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 609
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar