Sv: bett-tävling?
Ja, precis.. jag har problem med det där nu.. hästen jag rider o ska tävla på om två veckor är stört omöjlig på vanligt bett (han är rätt speciell, och ligger på så mycket på ett vanligt bett att det är svårt att jobba med honom), därför har jag ridit på ett komb. bett, som fördelar trycket mellan nosen och munnen... det funkar superbra, och jag har också fått rådet att rida på det, av tränare.
Fast jag får ju inte tävla lätt klass på det
!!Han skulle lätt klara öppen tävling (har fått rätt höga poäng med annan ryttare), fast jag känner mig inte så säker, det var ett tag sen jag tävlade osv, att jag vill prova på först... fast grejen är att det kommer gå sååå dåligt med det vanliga bettet... han kommer rusa runt banan, travtaktig o dann... suck.
Det är verkligen skillnad.. med det andra bettet går han i fin form, och ok takt, men med det vanliga får han "stjärnkikar-form" och tappar ryggen totalt, blir därmed väldigt travtaktig, och dessutom svår att hålla... Det beror säkert en del på mig, men inte bara, eftersom han gör så med andra ryttare...
Typiskt. Ska man behöva tävla på läskiga tävlingar bara för att ett bett inte funkar? Funderar allvarligt på attt stryka mig nu!