Bett råd!

Sv: Bett råd!

ah, jag läste inte igenom alla svar så noga.

men det lär väl gå att be någon återförsäljare till equality line ta hem ett? hoppas verkligen det, för ett sånt tror jag att min ena skulle tyckte väldigt bra om :cool:

Okej, men vart i fasiken finns det ett galoppställe i närheten av norrköping? På någon travshop kanske? Den i mantorp har ju hur mycket bett som hellst, fast då får jag ju åka mina 10 mil igen eftersom de inte hade öppet idag.. :smirk: Ska i morgon till ett ställe, en liten affär som jag evt brukar ha en massa bett. får se om jag hittar något då..

Finns säkert i ngn travshop, de brukar ju ha en uppskö, iof inte alltid bett som är ridbara :D

jaa det får bli att åka dit någon dag, dessverre har de bara öppet på vardagar och då har ju inte jag tid :mad: men jag ska se i morgon om de har i den lilla affären här, de vet jag brukar ha många och lite udda bett.

travshopen har börjat med lördagsöppet:banana: 11-13 tror jag. sedn har det öppet sent varje måndag när det är trav, till 21 tror jag!

By the way....när min häst var som tjafsigast i munnen red jag på ett rakt bett med fasta bettringar från globus. Funkade super tills pållen började lägga över tungan!

Jag bytte till ett helt vanligt odelat tränsbett :) Då blev iallafall min ponny väldigt mjuk & lugn i munnen.

Detta är till trådskaparen, blev lite fel, förlåt..

jag har en fullblodsvalack som gör som din, han vill vill vill, hänger sej fast å vill gärna ha nått att pilla med, jag kom av en slump in på en tråd här där några tjejer testat ett KÄKBETT,

Ett sånt som travhästar har(litet smal bett med små ringar) + ett tredelat lr 2 delat, jag kör med tvådelat då han e lite stark, de kosta 40kr iaf käkbettet, de funka svinbra, har de ovanför de vanliga bettet, han pillar å suger men kan inte bita fast i det, FUNKAR KALAS,

å man har bara en tygel å de va billigt med, de skulle jag rekomendera dej, det är billigt att testa med, å man får liksom en x-tra handbroms med ifall dom gärna drar på.

Utan att de tar stor plats lr ser trångt å kompliserat ut..

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 621
Senast: villhöver
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 788
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka