Bett på tävling

eneleh

Trådstartare
Har försökt hitta information men lyckas inte..
Vet ju att det bara är tränsbett som är tillåten i lätt klass, men spelar det någon roll hur mundelen ser ut? Får man tex tävla med waterfordbett eller är det bara rakt, två-och tredelat som gäller? Är alla material tillåtna?

Hoppas någon vet. :)

Jag är nog lika osäker som du men jag brukar alltid ta kontakt med den personen som är huvudansvarig för tävlingen och kolla. Alternativt dubbelkolla väl på tävlingsplatsen.

Generellt är alla typer av mundelar tillåtna som är utformade för ridning och inte är på listan över förbjudna bett. Just waterford är jag inte säker på.
Mejla sportutskottet är mitt förslag!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama