Bett i fälttävlan

C

ConfettiCavat

Nu när jag har bestämt mej för att börja med denna roliga gren så införskaffade jag mej ett fälttävlans tr. Satt och tittade lite i det igår och min blick stannar på betten. Jag ser då att inte tre-delat pessoa finns med. Jag har ju det på min häst och hon funkar ju skit bra på det men det är alltså så att jag inte kommer att få tävla på det, har jag fattat det hela rätt då?
Om det är så, vad kan Ni som tävlar rekomendera för bett till en 4 åring med vilja utav bara h-vete och ett temperament som en :devil: .
Hon lyssnar på förhållningar men när det är lite för roligt då tar det iblan väldigt låååååååång tid innan det lixom kopplar.

Sv: Bett i fälttävlan

Dom kan ju inte avbilda ALLA bett så jag är rätt säker på att du får rida med det 3 - delade bettet. Det är ju ett vanligt 3-delat bett som har en låsbar funktion i mittdelen som kan liknas till ett rakt bett och eftersom man får lov att ha raka bett i fälttävlan så är väl saken biff!!

Det enda konstiga 3 - delade bettet man inte får ha än så länge i dressyren är Mylerbettet men jag har hört att det kommer bli godkänt 2008 iallafall internationellt.

Murray: Det är en storhäst.

fio: Det var lite så jag tänkte oxå. Jag tänkte oxå så att om jag får ha tre-delat och jag får ju ha pessoa så borde jag ju få ha de två tillsammans. Det är ju inte skarpare bara för att det är tre-delat.
I dressyr kan hon gå med vanligt tre-delat utan problem men det är ju just det där i hoppningen och i terrängen. Hon tycker ju det är så jäkla roligt.

i hoppningen och terrängen är väl ändå betslingen fri på storhäst? :confused: (med undantag för hackamore) eller har det kommit nya regler som jag inte har koll på?
trodde att det bara var regler för ponny.

Ja på stor häst är den fri i banhoppningen och i terrängen får du använda hackamore från och med ** klass '(tror jag) annars är den fri där med

Jag har säkert slarvat med läsningen. Trodde oxå (innan jag hade tr) att bettslingen var fri. Fast det var ju oxå nåt som jag bara hade hört.
Men vad bra, då kan jag rida på på det bett jag har utan att oroa mej.

Tack för era svar!

vad är det för regler för bettsling av ponny då som det inte är på storhäst?

på ponny får man bara rida på typ några sorters tränsbett, jaktkandar, ngn variant på pelham eller på pessoa.....kanske har glömt ngt, har inte tr här. tror att det är samma som för banhoppning på ponny.

Liknande trådar

B
Hoppning Jag har ett problem som jag undrar om nån här på buke kanske kan hjäpa mej med. Jag har haft min häst i 5 år. Har nästan under hela...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Carroo
·
H
Fälttävlan Tävlar enbart hoppning, men alltid velat testa fälttävlan. Men är osäker på om det blir så och vill därför inte införskaffa Fälttävlans...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: hopp_o_galopp
·
J
Utrustning Ja ännu en sån här tråd:cool: Men är det verkligen så hemskt med pessoa? Min häst är stenhård i munnen och när jag rider med två lr...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 118
Senast: loch
·
F
Utrustning Ridit min blivande 5 åring på hackamore sen hon va 4 år, funkat kals tills nu när hon börjat bli stor å grymt stark. försökt mej fram...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: *fia*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka