Betsling vid tävling av ponny...(hoppning) tolka tr

Penny_Lane

Trådstartare
Någon som kan hjälpa mej tolka TR.
I TR angående betsling av ponny vid hopptävlingar står det att man får använda gummipellham, delat pelaham. Får man då använda delat gummipellham?? och kindkedja?? hur e de med de??
Har tävlat för 100 år sedan o nu skall syrran rida med ett delat (eller ledat) pelham på sin häst. Med kindkedja och delta tygel.. men får hon de?? I Tr står det att alla bett som finns avbildade juh får vara överdragna med läder eller gummi.. HJÄLP???!!!!

OBS!! Vill inte ha några diskussioner om huruvid hon bör lära sig rida innan hon åker o hoppar. Det är inte de jag frågar...

Sv: Betsling vid tävling av ponny...(hoppning) tolka tr

Jadå, det är helt lugnt att rida på delat gummipelham med kindkedja, bara hon har deltatygel.
man har väl kindkedja på alla såna bett om jag inte tar fel? annars så förlorar ju bettet sin verkan.

Sv: Betsling vid tävling av ponny...(hoppning) tolka tr

jag brukar ha en läderrem under hakan istället för kedjan o de e juh okey på häst...

Tack för svaret=)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Sootie
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: sweep
·
Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?