Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det fri betsling på häst?
Får man tävla på alla sorters bettlöst?
Finns inget förbud på Mylerbetten de får användas precis lika mkt som något annat.
Det är som sagt fri bettsling i hoppning dock får man inte kvala unghästar till championaten på alla bett men det står ju i de olika reglerna
Stämmer inte alls. Myler-betten är godkända i åtminstone hoppning och fälttävlan där bettslingen på ridhäst är fri.
okej.. men då kan jag nte förstå varför dom påstod att de inte skulle vara godkännt? menar kan väl knappast tänka mig att de skulle ljuga om en sån sak?
Oki i så fall måste det ha blivit ändrat denna månaden. för jag ringde personligen till svenskaridsportförbundet och frågade inför en tävling på regional nivå, eftersom jag själv anser att min häst fungerar bäst på detta. Men enligt dom på svenska ridsportsförbundet var det helt klart förbjudet att rida på ett myler bett, och då frågade jag om det fanns något sätt att söka dispens på att få rida med det. men det fanns det inte heller utan jag fick helt enkelt vänta att tävla min häst på de bettet till 2008 då de FÖRMODLIGEN skulle införa i tr att det vbar godkännt att tävla på det. SÅ en ligt dom finns det i alla fall förbud att tävla på myletr bett i så väl hoppning, som dressyr och fälltävlan. Men sedan hur det är i andra dicipliner vet jag inte.
Mylerbetten är endast förbjudna i dressyr, annars skulle väldigt många ryttare bli diskade Nej det har inte blivit ändrat denna månaden. jag har ridit och tävlat på Mylerbett i hopp och terräng sedan -01
Vad var deras motivation till förbudet? Bett som bett liksom tänker jag.