B

brosen

Ja, det är så här.. Jag och min häst har börjat träna mer regelbundet änn förr och kommit upp på en högre Nivå. Nästa år väntar tävlingsbanorna..
Det ändå hon äter är Hö och Havre..
Om man vill ge Betfor, vad är det bra för? varför ger man det, mer energi och prestationsförmåga?

Och hur länge räcker en storsäck sådan till en Häst?
Och kostar den ca 150:-/säcken..

MYCKET tacksam för svar,

Mvh Ida Blomberg

Sv: Betfor??

Finns en miljon betfor-trådar ;) Jag vet, eftersom jag själv startat en :D

Betfor innehåller mycket fiber och är bra för magen. En del hästar blir "knäppa" av det, som en del blir av havre. Men de flesta verkar tåla och tycka om det. Det sägs att det hjälper prestationsförmågan, men det har inte jag märkt nåt av iaf...

Hur länge den räcker beror på hur mycket du ger :angel: Men min erfarenhet är att de aldrig tar slut, min får 6 dl (torr mängd) betfor om dan. Och då räcker den skiiiitlänge. Här kostar en säck 119:- st, och innehåller 25 kg har jag för mig.

På vilket sätt menar du att en del hästar blir knäppa av betfor?
(Har själv en teori ang. detta då min nya häst har blivit väldigt "taggad" sedan hon har fått betfor)

Min blir helt hopplös då han får tre dl blöt betfor. Det lilla räcker för att han ska bli hoppig och stirrig. Så han får ingen betfor alls nu.

Ingen aning varför :confused: Men antar att det är samma princip som för en del hästar där t.ex. havre sätter sig i huvudet istället.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 648
Senast: Habina
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 200
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 596
Senast: Efwa
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka