Z

zanne

Om man slutar med betfor efter många år, kan hästen få abstinensbesvär efter socker då? Jag upplever att mina hästar skulle ha det, dom är uppe i större fodergiva än innan och är mer hungriga än innan och lite oroliga.Dom första veckorna med övergång till nytt foder (fullkostfoder) så var det mer men nu är det bättre.Kan det vara så eller är det bara foderbytet som har spökat?

Sv: betfor

Jag läste om en föreläsning om foder (jag var där inte själv alltså) att det finns mycket socker i hö, så man tar inte bort sockret för hästen genom att ta bort betforen, även om många tror det. Det är alltså en vanlig missuppfattning att socker inte skulle vara bra för hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 547
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka