M

mapa

Hur lång tid ska betforen minst dra i kallt vatten? Hur länge ska betforen minst dra i varmt vatten (vattenkokare)? Hur länge kan betforen stå nu på vintern i varrmt respektive kallt vatten? Hur mycket vatten ska man ha i förhållande till betforen (tex hur mycket vatten till 2 liter torr betfor)?

Sv: Betfor

jag blöter ca 4 timmar innan i kallt vatten jag ska ge, vet dom som blöter hela 12-14 timmar i kallt vatten före dom ska ge,och dom som blöter i varmt vatten 20 minuter,men har hört att det finns mycket bakterier i varmt vatten som inte kokat.

Sv: Betfor

Jag blandar maten vid 18 på kvällen när jag mockar och dyl. sen får dom kvällsmaten 21 och morgon mat 6,30. Så mitt står 3 resp. 12 timmar. Är det minus grader så ställer jag in det i förådet där det är lite varmare, för att det inte ska frysa. Jag blandar alltid 1 del betfor med 2 delar vatten, sen häller jag i lusern som får suga upp vattnet och ev, fyller på så att lusernen blir lagom.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA