Betfor-tråd

Koppen

Trådstartare
Hej!
Nu under betet har jag vant av min häst från att äta betfor helt och hållet.
Jag vet att värmen spelar roll, men jag tycker ändå att under svalare dagar är hon inte alls lika pigg som när jag ger henne betfor. Kan det stämma att hon blir piggare av betfor?
Isåfall kommer jag nog inte att ge henne det nåt mer, för hon är pigg, på gränsen till het ändå så mer energi behöver hon verkligen inte.
Annars ger jag henne mineraler och pellets. Finns det nåt annat man klan ge henne istället för betfor? Hon fodras i vanliga fall med kraftfoder 2 ggr/dag.

Sv: Betfor-tråd

Annars ger jag henne mineraler och pellets. Finns det nåt annat man klan ge henne istället för betfor?

Vad vill du uppnå? Det finns såna otroliga mängder av foder att välja på, så titta på vad hästen behöver (utifån grovfodret den äter) och välj foder efter det.:)

Under betet behövs inget alls, om hästen inte faller ur.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 176
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 918
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos... 2
Svar
30
· Visningar
6 319
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett... 2
Svar
28
· Visningar
4 405
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka