Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni blött upp den då, eller gett torrt!?
nejnejnej jag ger det aldrig torrt, det vågar jag inte med tanke påatt det sväller. även om man bara ger kaninen en liten mängd torrt betfor så får man ju tänka på att kaninen är ett litet djur. Jag blöter ju alltid upp till hästarna så därför fick kaninen också alltid uppblöt-.
Varför ska du ge kaninen betfor? Om det är godis du vill ge så ge morötter eller liknande.
Det är nog bättre att skippa betforen. Det är ju så mycket socker i den.
ja precis men det är såpass små mängder och inte ens varje dag.
Har ni blött upp den då, eller gett torrt!?
Jag skulle struntat i det endock. Jag har så svårt att se varför man ska ge djur "godis" överhuvudtaget.
Finns absolut inget syfte med det alls om man nu inte ska ha det som belöning för utförd uppgift.
Och vad man nu ska belöna en kanin eller ett marsvin som sitter i buren för vet då inte jag.
Som exempel skulle marsvinet Hubbe ha mer glädje av att äta en stor portion gurka som han älskar motför en ren sockerprodukt.
Visst, dom kanske inte dör direkt av att få lite godis ibland men tji om man tror att djuren ser på godis på samma vis som en femårig unge ser på sitt lördagsgodis.