Betfor på morgon eller kväll?

Puppan

Trådstartare
När är det bäst att ge hästarna betfor?
Är det någon skillnad om man ger betforgivan på morgonen eller på kvällen och isåfall varför?

Sv: Betfor på morgon eller kväll?

Mina får både morgon och kväll. Men dom får såpass lite, ca 100 gr/gång. Mest för att jag blöter all maten och det blir saftigare med betfor i.

Min massör rekommenderade om man bara ger betfor 1 mål/dag el om man ger en större mängd att man ska ge på morgonen isf. Annars står dom och lagrar energi över natten som dom ej kan göra av med. Hurvida det stämmer el ej vet jag inte? Med större mängd borde vara 500 gr och uppåt kankse?

knappast...seplar ingen som helst roll..vadå lagrar energi ?? Betfor ger ju snabb energi...

Jag vill inte ha betforen i blöt så länge som det bli över natten, därför ger jag helst på kvällen. Då har den bara legat i blöt ett par timmar, eftersom jag oftast är i stallet på eftermiddagen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar