Betfor ge fång?

Bonita4

Trådstartare
innehåller betfor någonting som skulle kunna bidra till fång tillsammans med bete? Eller är det bara bra att ge?

Sv: Betfor ge fång?

det är ju lite socker i, eftersom vanlig betfor är tillsatt melass. jag brukar "skölja av" den så att hästarna inte får i sig sockervattnet.

men betfor är bra för magen också. eg kan allt foder ge fång. även hö..

Sv: Betfor ge fång?

Betfor innehåller nyttiga fibrer. Det första gräset innehåller ju inte så mkt fibrer så jag skulle nästan gissa att det i stället är bra med lite extra fibrer för tarmarna. Men det är vad jag tror.
Sedan ska man nog tänka på att betfor innehåller energi och det blir hästen tjock av.

Jag ger min fånghäst lite betfor varje dag. Hon går nu på magert bete nästan hela dygnet. Jag häller också av vattnet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 694
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 464
Senast: Hgfy
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 400
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka