Betfor = gaser?

Sv: Betfor = gaser?

All nedbrytning av foder i grovtarmen ger upphov till gaser, betfor består till större delen av fiber som bryts ner av mikroorganismer i grovtarmen.
PL
 
Sv: Betfor = gaser?

peter_lundin skrev:
All nedbrytning av foder i grovtarmen ger upphov till gaser, betfor består till större delen av fiber som bryts ner av mikroorganismer i grovtarmen.
PL

Tack för svaret! :)
 
Sv: Betfor = gaser?

Albatross skrev:
Tack för svaret! :)

Kom på att jag har en ytterligare fråga: hur är det med korn? Jag vet att kornets stärkelse förs till grovtarmen där det tas om hand av bakterierna som finns där. Kan även detta ge upphov till gaser?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 600
Senast: MiniLi
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Murray
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 409
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp