Betet sönderbränt

Shettisar

Trådstartare
Är det bara jag som råkat illa ut? Mina beten är bort brända av solen, så nu får jag stödutfodra med hö.....
Hoppas verkligen på en ordentlig rotblöta snart.

Sv: Betet sönderbränt

Jo, vi är i samma situation som du. Bara gult torrt gräs ute i hagen, får ge mina pållar hö varje dag och det är ju trist nu när dom skulle fått i sig en massa gott grönt gräs.... Längtar efter regn nu...... vi hade tänkt få in en andra skörd hö i augusti också och gräset ute på fältet växer inte något vidare nu.

Jo här börjar läget bli kritiskt.... Än så länge finns det lite kvar för dem att gnaga på ... de har stora ytor... Men inte är det många dagar kvar innan de behöver lite stöd.....

Vårt är jättetorrt också. Som tur är så har vi delat av hagen, så den övre delen är det gräs på men vi vill vänta tills det kommit lite regn så det vuxit upp mer så dom inte bara trampar sönder det...
Inte ofta man önskat regn så mycket som nu ;)
Vi ger hästarna lite hö på morgonen, sen får min pålle en rejäl giva på kvällen.

Får nog ta och börja dansa regn dansen snart :)

Här är det också torrt och bränt :cry:
Det kom en rejäl skur i söndags, men det hade behövts mer.
Vi HAR dansat regndansen och t o m erbjudit regngudarna vissa offer, men det verkar inte ha blidkat dem...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar