Betestrots?

M

marie ireholt

Jag har släppt mitt 8-åriga arabsto på bete.Hon har alltid varit lydig och litat på mig.Jag har NH-tränat henne mycket.Nu sen hon kom på bete så har hon blivit nervös,hon lyssnar sämre på mig,flyger i luften för allt.Jag har inte bara låti henne gå på betet utan att göra något med henne.
Hur länge håller sånt här i sig och vad ska jag göra med henne?

Sv: Betestrots?

Min är likadan, han blir så av flockbytet och så blir han så totalt bunden till flocken när han går med dem dygnet runt.
Men det brukar försvinna efter någon vecka när jag ridit ut med honom själv varje dag och han upptäcker att hans kompisar finns kvar när vi kommer tillbaka.

Sv: Betestrots?

Skönt och höra att fler får samma problem vid betessläpp och att det är övergående.Det är så trist och sitta på henne när hon hela tiden går och väntar på och flyga i luften.Hela hon är supersänd för allt.Kan inte va bra för hennes rygg att gå så spänt.Just nu när hon är så spänt så jobbar jag henne mest från marken.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 836
Senast: Exotizc
·
Övr. Hund Hej! Som rubriken lyder. Har en 6-årig tik som alltid gått på hunddagis. Hon har i stort sett hela sitt liv varit reserverad i möten...
Svar
7
· Visningar
1 930
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 977
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar