Betessläpp/foderminskning?

S

smurfis

Hej.
Hur gör ni vid gräsinvänjning o betessläpp? Släpper på bete 1 juli och håller nu på och betar en stund varje dag för långsam invänjning. Att äta gräset i ca 30 min varje dag blir mer mat än vanligt. Ska jag minska på kraft eller hö någonting?:cool:

Sv: Betessläpp/foderminskning?

Jag min går på bete dagtid nu, och jag har tagit bort 6 kg av det normala hösilaget (får 1 kg på morgonen och 2 kg på kvällen nu, bara för att ha något att tugga på).

Ang. krafften så rider jag inte, så den har jag tagit bort helt. Skulle hon vara igång så skulle hon ha fått 1 kg krafft, istället för det vanliga 1½ kg/dag, så har jag gjort tidigare år. Inte fått någon krafft alls de dagar hon vilat.

Sv: Betessläpp/foderminskning?

Går i hage utan gräs nu och inne i stallet nattetid. Kanske ska minska lite lite av höt. Rids 6 dagar/vecka så kanske ska jag inte ta bort så mycket av kraften än. Ska dessutom på läger 6 dagar med två pass per dag. Minskar kraften efter det.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
638
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
550
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Min häst ska på bete där hon ska stå ute dygnet runt nu den 1 juli. Tidigare har jag haft tillgång till gräshage som hon kunnat stå...
Svar
11
· Visningar
1 522
Senast: Habina
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 488
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka