Betesreducerare ...igen

susanne

Trådstartare
Min häst blir mobbad när hon har den på sig. De andra hästarna är elaka. Min pålla är nr 2 i flocken på ca 10 hästar, men det märks inte med munkorgen på. Hon har den som ser ut som en hink om mulen, och sedan en massa fårskinn så att hon inte ska få skav (hon ser ganska komisk ut -därav mobbningen).

Sv: Betesreducerare ...igen

Om hon är tvungen att ha den på sig så kanske hon skulle gå i en annan hage med kanske bara en häst som sällskap, eller om du kan dela av den befintliga hagen till två. Så hon får gå där med någon av de andra hästarna.
Det är inte bra att hon blir mobbad. Hon kan inte försvara sig som en normal häst med korgen på och man får vara försiktig så att ingen annan häst skadar henne.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 051
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 409
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 016
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna