M

maggan2

Vår ena hage har till stor del invaderats av hundkex. Kan man betesputsa en sådan hage, eller blir det för mycket hackat gräs i hagen? Hur högt får gräset var för att det skall bli bra med att köra en betesputs?
/M

Vi har liknande problem i en kuperad hage. Den är på 2 hektar och jag tar den i omgångar med lien. Den är dessutom ekologisk och bonden får bidrag för nerbetning...........

Jag har också det probemet. Går med lien och samlar sedan ihop hundkexet och slänger i skogen. Det är lite jobb, men det är det värt

Mina hästar äter upp hundkexen. Visste inte ens om att man ska ta bort det! :o Eller varför gör ni det???

/lizzie

Min gamla collietik äter hundkex.
Hästen, däremot, ratar både hundkex och hundkäx.
(Förlåt, :o men jag kunde inte låta bli...)

Immer

hm.. vi har en massa smörblommor.. tror ni att det hjälper att man går med lien och slår?? Skaften är ju kvar.. hm.. är det inte större risk att hästen stoppar i sig skiten om de inte ser blomman, bladen osv..??
Lite förvirrad :)

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
580
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar