Betesmineral med salt?

godishanna

Trådstartare
Undrar om det finns någon mineralsten med både mineraler och salt som är bra att ha i beteshagen?
 
Jovisst finns det det. Men tänk på att hästen ju får i sig mineraler när den försöker täcka sitt saltbehov.. Och på sommaren vill dom flesta hästar ha mkt salt pga värmen och de svettas.. Det blir lite sne balans då.. Bättre då att du har en saltsten i hagen bara, och ger mineralerna för sig med en gnutta betfor el dylikt om du inte ger något kraftfoder.
 

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
760
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 599
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp