S

Sammy

Hej,
Just nu har vi en dåligt betesmark, men vi kan arrandera en annar fom mitt juni. Det blir en contract för 15 år. Men nu vill jag gärna veta hur man kan skota betesmark så best som möjligt så att vi har långt nytta av den.
Finns det en sida eller information någonstans hur men ska göra? Det blir en betesmark från drygt 3 - 3,5 ha med några treegruppar till en nordsvensk, en haflinger och två minishettisar (75 cm)

Sv: betesmark

Hej,
Just nu har vi en dåligt betesmark, men vi kan arrandera en annar fom mitt juni. Det blir en contract för 15 år. Men nu vill jag gärna veta hur man kan skota betesmark så best som möjligt så att vi har långt nytta av den.
Finns det en sida eller information någonstans hur men ska göra? Det blir en betesmark från drygt 3 - 3,5 ha med några treegruppar till en nordsvensk, en haflinger och två minishettisar (75 cm)

Hej!

Det finns en jättebra bok som bl.a. tar upp betesskötsel. Den heter "Sköt om din häst på ett naturligt sätt" och jag tror att författaren heter Jo Bird. Det finns nog fler böcker, men ett tips i alla fall... Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi går i planer att utöka familjen med en ponny till sommaren till barnen som är ca (95cm, 15 kilo) och (128cm, 25kilo). (I...
2
Svar
27
· Visningar
3 400
Senast: Lyrisk
·
C
Träning Hej! Har ett 3-årigt nsv brukssto med problemet att hon alltid har varit extremt flockbunden. Detta har komplicerat hanteringen...
Svar
2
· Visningar
1 744
Senast: Skogstokig
·
T
Övr. Hund Hej! Skriver detta under ett nytt namn eftersom jag har en för mig mycket angelägen fråga och helst vill vara anonym. Saken är den att...
2
Svar
21
· Visningar
1 854
Senast: Tian
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 140
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10