Beter sig som en brunstig hingst >___<

urkella

Trådstartare
Har flyttat mina pållar till ett nytt stall vilket har lett till att Bebban blivit hysterisk när man leder henne förbi dom nya hästarna i hagen brevid. Hon blåser upp sig taktar, benen är åt alla håll och kanter. få hålla henne jättekort, vilket jag är imot, har alltid lett henne tidigare på lång lina. Vet att detta beteende bara är temperärt (ehrm stavas?) men vill inte riskera få henne över mig ändå. Tränar mycket NH i hagen då hon är väldigt lugn där hon går med min andra häst där och han följer snällt med. Har gjort som så att har tagit båda mina samtidigt så att valacken har gått närmast dom andra hästarna sen jag och längst ut Bebban. Men vill kunna leda henne ensam oxå.

Sv: Beter sig som en brunstig hingst >___<

så var mitt ungsto när hon var 3 år.
läste att de kan beté sig som hingstar.

hon betedde sig som om hon skulle bli våldtagen- fullkomligt rabiat:eek:

ÄR LIKADAN IDAG:rofl: 7 år senare!!!Klarar att rida överallt med andra, men ledas brevid hästar i hagar- NEJ nej:crazy:

ajaj låter inge vidare då :p få hoppas på att hon lär sig snart att när dom e på andra sidan staketet = inte våldtagen :D

:idea: Du har två fuxar på dinprofilbild :idea:

Vilken är Bebban?

Skämt å sido fortsätt träna NH. Var bestämd och koncekvent och rättvis. Hallå det är du som är ledaren och du bestämmer om hon ska bry sig om de andra hästarna.

Träna ryggning, som är mycket dominant gentemot din häst och träna flera korta pass om dagen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Har ett varmblod på 8 år i sommar, valack. Ägt han i snart 2 år men nyligen flyttat honom till ett nytt stall med nya hästkompisar och...
Svar
15
· Visningar
3 387
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 583
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar