Tigertofflan
Trådstartare
Har i helgen passat en bekants hund, en okastrerad, vuxen (5-6 år?) hane. Släppte honom på en hundrastplats där det fanns andra hundar, och efter att ha betett sig en stund är det som att han låser sig på en hund, och släpper inte denna. Han går fram, försöker hoppa upp, och om offerhunden inte säger ifrån ordentligt ger han sig inte utan börjar jucka. Går offerhunden där ifrån följer han slaviskt, låser sig som sagt. Spelar ingen roll hur offerhunden står/ligger, om han parar sig på rätt håll eller mot huvudet, eller om det är en hane eller hona, kastrerad eller okastrerad.
Varför gör han så här? Är det enbart en parningsdrift eller finns det andra anledningar? Just med tanke på att offerhundens kön eller beteende inte spelar någon större roll för hans beteende blir jag nyfiken. I övrigt är han ingen hund som muckar bråk, utan går tvärtom bra ihop med alla sorters hundar. Han är dock ouppfostrad och "bökig" i största allmänhet, och jag vet inte hur mycket han umgås med andra hundar (förutom hunden han delar hem med) i vanliga fall.
Innan ni skriker högt kopplade jag honom givetvis då jag lade märke till hans beteende.
Varför gör han så här? Är det enbart en parningsdrift eller finns det andra anledningar? Just med tanke på att offerhundens kön eller beteende inte spelar någon större roll för hans beteende blir jag nyfiken. I övrigt är han ingen hund som muckar bråk, utan går tvärtom bra ihop med alla sorters hundar. Han är dock ouppfostrad och "bökig" i största allmänhet, och jag vet inte hur mycket han umgås med andra hundar (förutom hunden han delar hem med) i vanliga fall.
Innan ni skriker högt kopplade jag honom givetvis då jag lade märke till hans beteende.
Senast ändrad: