Karin87

Trådstartare
Hej alla hästvänner!
Vad tror ni hästarna tycker om att bli släppta på sommar/vinter-bete på ett annat ställe än "hemma"?
Alltså att man kör iväg med dom till ett bete där dom får gå några månader och ha det skönt.
Jag tänkte att dom måste ju tycka att det är himla skönt att bara behöva vara häst, men det är ju ändå ett stressmoment att flytta från hemmet för bara någon månad...??
Vad tror ni? Vilket väger upp för hästen, ha det skönt på ett nytt bete, eller att dom blir stressade av nytt ställe, ny mat, osv...??
Hoppas ni fårstår hur jag tänker! :)
Hoppas på många svar o tankar från er!!
Mvh Karin :D
 
Sv: Bete

Det är absolut inga problem! Så får ju alla göra som inte har tillräckligt med mark hemma och ändå vill unna sina hästar några månaders skön sommarvila.

Jag kör alltid iväg mina hästar på sommarbete. Visst - de kanske tycker det är lite ovant det första dygnet - men med massvis med gott gräs och nya hästkompisar så finner dom sig snabbt tillrätta. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 119
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 777
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp