Bete utan tillgång till stall.

Shettisar

Trådstartare
Vad gör ni med eksemhästar som går på bete utan tillgång till stall, vind/regnskydd.Låter ni dom gå utan regntäcke osv? Om det regnar kraftigt i flera dagar menar jag.
Eksem täcket blir ju dyngsurt o på kvällarna då regnet i regel upphör så kommer knotten,myggen och är som galna.Jag har ca 1 mil till betet och personerna som bor intill betet kan inte med att lägga på eksemtäcket.Pga alla knäppen osv...

Sv: Bete utan tillgång till stall.

Jag hade inte haft min eksemhäst på bete utan tillgång till stall.

Nähä? Så din eksem häst hade fått gå på hö i sommar då? :confused:
Det har löst sig vilket fall som....

Nej min eksemhäst går inte på hö,
men har bete bredvid stallet.
En eksemhäst behöver nämligen tillgång till stallet de jobbigaste perioderna.
Om den nu hade behövt gå på hö så hellre det än ingen tillgång till stall.
Har man en eksemhäst är det inte bara att släppa på bete hur som helst,
de behöver som mest omsorg under sommarhalvåret.

Ja jag vet hur det är att ha eksem häst.Har haft det i 5år nu :cool: .Men då jag har ett ypperligt tillfälle till ett bättre bete än vad jag själv kan erbjuda dom just nu så är det väl klart jag vill unna de det.Men som sagt det är löst så både häst och "reserv matte" klarar av hans eksem. :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 012
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 780
Senast: axel
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 566
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar