Bete till musfälla?

Dana

Trådstartare
Är lite möss i stallet, har lagt ut såna här stationer, med gift i, som de ska "krypa" in i. Ingen av "blocken" har ätits av.

Såg nu en mus i går kväll, sprang i stallet, tjock å fet. Den kommer ju inte ens i hålet till blocket....:)

Köpte idag vanliga musfällor, vad heter de? Musfälla?

Vad för bete är bäst? Läste lite på nätet, choklad, russin, jordnöttssmör? Ost ska ju inte fungera så bra, de luktar sig till maten?

Sv: Bete till musfälla?

Mamma Scans köttbullar funkade fint här :) Fast det var på jobbet. Här är inga möss, däremot tre välmående katter ;)

Det finns något medel man kan droppa i musfällan för att locka dit mössen, men vad det heter vet jag inte :p Ska se om jag kan ta reda på det!

edit: Tomcat heter det tydligen och finns på Svenska foder tex :)

Senast ändrad:

Hm, köpte nougat till mig själv idag, dock inte ätit upp än...

Får väl dela med mig då?;)

Köttbullarna, Scans får prova, även medlet från Svenska Foder, Tomcat. Vad innehåller de?

När jag var med i fältbiologerna och inventerade möss hade vi havregryn som blöts i öl.
Det fungerade fint:-)

Om inget av ovantående hjälper - använd Dumle-kola :p
Jo det är sant, möss är tokiga i Dumle-kola, men det måste vara orginal ;)

man kan lägga på vad som helst, de äter allt. mamma lägger på de som åts till middag, häromdan var de spaghetti o köttfärssås, idag fick dem bacon, hon har ifs råttor.

Jag har råkat ut för att småfåglar har gått i musfällor. Så därför gör jag några småhål i en papplåda och lägger fällorna i den. I alla fall om jag ska fånga möss i ett öppet stall där fåglarna kan komma in. Möss är inte kräsna alls, men ju mer maten luktar dess längre bort känner dom ju lukten.

Dumle kola! Det har vi tagit en hel del möss med i vinter! Sitter fast bra i fällan oxå!

Har använt japp. För det kan man kleta fast så dom inte bara kan sno betet och komma undan. Måste vara samma grej med dumle kola. Choklad tycker dom i alla fall om.

MVH Russin8

När jag hade musfällor i stallet la jag under lite av hästarnas pellets och det satt en mus i varje gång jag kolla den :p

Tro mig, musen kommer in till giftet om dom vill.
Dina möss är helt enkelt för smarta :D

Vi använder russin och prickig korv i våra musfällor.

Honung har jag fångat många möss med. Luktar gott och är klibbigt, så de kan inte bara stjäla biten som med ost.

Vi hade två FETA möss i köket, de vittjade fällorna två gånger om dagen :rofl:

Sen bytte vi fälla till en blågul från Jula och två nätter senare var båda mössen döda.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama