bete på infiltration

Moppa123

Trådstartare
Hejsan!
Hur är det att ha hästarna att bete över en infiltration ?
infiltrationen är väldigt djup men ändån ?

Sv: bete på infiltration

Är det infiltrtationen till avloppet som du menar?
I så fall går det bra att beta på den marken.

just det var lite otydlig där kanske :)
Men det är från ett avlopp.... o vi har nyss grävt en ny o den går ner mot mycket fin fin hage :)
men då är det ok ? kanon bra!

Jag skulle INTE vilja ha några hästar på infiltrationen. Hur djup den än är blir det extra påfrestningar med hästar (om det inte är små ponnyer då) som springer och hoppar runt :D.

Vår egen infiltration har blivit söndertrampad av just hästar och vi kommer att stängsla av just den delen i framtiden.

Hmmm, det går ju att se frågan från två håll :idea:

HÄSTARNA mår säkert inte dåligt av att beta på markinfiltrationen :D

jo man kan se det från flera håll :D
men du har ju rätt ang infiltrationen oxå. Jag vill ju inte förstöra den, men om man har vinterhage på den så bör de ju kunna hålla bättre.
Själv tänkte jag jag aldrig på infiltrationen utan bara på hästarna :angel:

Vi måste stängsla om nu efter att hästarna trampat sönder vid infiltrationen. Rekommenderar inte att ha den inne i hage p.g.a. detta

Jag har min infiltration ut i vinterhagen och där går kor, får och hästar utan problem. Vi kör även över med traktorn när det ska ut foder till djuren. Men det kan ju beror på vilken typ av infiltration som man har. Där vi däremot, inte har större djur än shettisar och får och aldrig skulle komma på tanken att köra med traktorn, är över själva avloppsledningen bort till infiltrationen från brunnen.

Vi kanske har en definitionsfråga här?
Med markinfiltration menar jag det rörsystem som avloppsvattnet leds i. Dvs plaströr med hål i som ligger i grusbädd en meter ner i marken. Det är dom jag menar att man inte ska ha djur gående på.

Liknande trådar

Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 445
Anläggning Om du slår hö på en vall, hur nära inpå är marken ok att använda som bete efteråt? Kan man släppa direkt eller bör det vila/växa innan?
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: Freazer
·
Anläggning Helt plötsligt har vi fått in åkerfräken i sommarhagen. Växer i mängder - i mina ögon. Törs man släppa hästar på bete med mycket...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Windy
·
Lantbruksdjur Hur ofta tillsyn av köttkor på bete? Hur många hektar bete för kor med kalv? (Köttkor)
Svar
3
· Visningar
719
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?