Betalning för hundrastning?

Lena_B

Trådstartare
Hur mycket tycker ni är rimligt att erbjuda för tillfällig hundrastning?

Vi kommer ca en vardagsväll i månaden att vara borta bda två. För att det inte ska bli för lång tid ensam för vår hund, som normalt sällan är ensam mer än max ett par timmar, tänkte vi att granntjejen (16 år?) skulle få ta en promenad på kanske 20 min (inkl bajsplockning) + sätta fram en matskål vi gjort i ordning.

Dessutom kan vi kanske behöva hjälp någon enstaka helg så vi i lugn och ro kan åka och handla, om inte förr så när det blir dax för julklappar...

Grannfamiljen har hund, så tjejen är hundvan men är egentligen inte ett dugg hundintresserad, utan detta skulle bli "jobb" för henne.

Vår hund är förhållandevis väluppfostrad, enda problemet jag kan komma på är att när hon möter andra hundar som tramsar runt och skäller kan hon bli rätt uppjagad. Förmodligen skulle kunna tramsa en hel del om man inte tar henne åt sidan och ser till att hon sätter sig tills de andra hundarna passerat...

Sv: Betalning för hundrastning?

För en halvtimmes "jobb" (det blir det ju ungefär i praktiken om rastningen ska ta 20 min) har jag gett från 50 till 100. Beroende på personen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka